Voor kleine meisjes

Lang geleden maakte ik twee tasjes voor kleine meisjes, toen ze grote zus zouden worden. Voor Lene was het een hit van jewelste. Ze wil eigenlijk de deur niet uit zonder haar tasje, waar ze ook een standaardpakket spullen in verzamelde: haar ‘foon’, haar fototoestel, kam en borstel, sleutels, ketting en liefst een pen. Als we weggaan doet ze van “Tás, TÁS!” en rust niet voor ze die goed om heeft. Toen we een weekend weg waren bleek de tas ook voor grote nicht Nora een enorme aantrekkingskracht te hebben, dus maakte ik er nog eens één ter ere van haar derde verjaardag.

NoraToen we bij die verjaardag aankwamen zat Nora op haar fiets met… een tas om haar nek! Verdorie… Een roze, met glitters en ‘bont’. Zo’n Disney-achtig geval waar kleine meisjes om de een of andere reden op uitslaan. Ik zag mijn paar uurtjes werk al naar de maan gaan. Maar gelukkig: Nora wilde tóch wel met mijn tas! Het hielp enorm dat haar naam er op stond: “Kijk, Lene, daar staat NORA!”. Lene keek bewonderend en niet volledig begripvol toe. Het hielp ook dat ik er wat van die Disney-achtige troep in had gestopt….🙂 Ja, een mens moet zijn pappenheimers kennen hè.

2 thoughts on “Voor kleine meisjes

Leave a Reply

