Pippi Langkous

Hoewel ik de vergelijking vroeger niet direct heel positief vond, ben ik nu wel een beetje fan van Pippi Langkous. Toen we een paar jaar geleden in Zweden waren en ik daar een dikke kousenbroek van het Pippi Langkous-soort zag, was die dus snel gekocht. Maar het ding zakte af, was te warm en belandde onderin de kast. Dus ging de schaar er in en werd het een legging voor de dochter. Die dweilt nog wat meer over de grond dan ik en kan dus wel een warme legging gebruiken.

Legging

Ik gebruikte mijn nieuwe lockmachine om de twee delen aan elkaar te zetten en belde lyrisch mijn moeder: GEWELDIG! Daarna stikte het ding geen naad meer fatsoenlijk. Niets. 15 keer inrijgen ten spijt, ik kreeg hem niet meer werkende. Grrrrrr….. Ik belde nog eens mijn moeder en die raadde me – op basis van mijn stemgeluid – aan om er vooral mee te stoppen voor die avond. En zo geschiedde. Enfin, de zomen gingen toch met de tweelingnaad en de zigzag van de gewone machine deed de rest. En ziet u hoe geweldig ik de print liet doorlopen…!?🙂

naad

3 thoughts on “Pippi Langkous

  1. Monique

    Mooi geworden! Geweldige stof ook!
    Wel balen van de lockmachine. Gewoon even laten bezinken en dan nog een keer helemaal opnieuw proberen. Al gekeken of alle piefjes, schuifjes en knopjes goed staan? Zijn je naalden niet beschadigd? En zit je draad overal goed door de spanningsschijven en zo? En anders: niet doorklooien en naar een naaimachinewinkel ermee.😉

    Reply

Leave a Reply

