Haak-pixie

Ik haakte nog eens een mutsje, met restjes wol die hier nog lagen. Ik haakte een nieuw steekje, losjes afgekeken bij ons huisleverancier van hoeden en mutsen. Haar ‘pukkeltjes’ lukten wat beter, ik moet daar nog eens raad over vragen. Ik gebruikte een steek die popcorn stitch werd genoemd en leerde dat hier. Kasper speelde weer van model en ik leerde inmiddels dat het bij het maken van foto’s helpt als je je kind voor een filmpje zet. Maar dan kijken ze je niet aan, natuurlijk, en kijken ze een beetje dommig: op alle foto’s hing Kasper’s mond open.

Pixie

Een pixiemutsje in deze versie is eigenlijk een makkie, zij maakte al eens een beschrijving. Mijn lapje was 35 x 16 cm groot, en het is wat groot voor een kersverse boreling, maar voor Kasper past het prima🙂  Ik haakte nog een nekbandje er aan en zette dat vast met een mooi wijnrood bolletje dat op de foto hierboven helaas een beetje door een bol wangetje aan het zicht wordt onttrokken.

pixie

4 thoughts on “Haak-pixie

  1. JoChapeau

    Leuk om te haken he, zo’n pixie ! Weet je wat ik denk dat het verschil is … ik haakte vasten en tussendoor een dubbel stokje, wat dus die bolletjes gaf. Ik denk dat jij stokjes haakte hé … vandaar😉
    Enne … Kasper en Lene kunnen toch echt niet verbergen dat ze broer en zus zijn hoor🙂

    Reply
  2. @nneke

    Die lobbes staat weer model….. Waar was zijn zus? Vind het echt meer een meidenmuts. Wel erg leuk en ondanks de gewaagde combinatie bijzonder goed gelukt. Ik had dat nooit gedurfd maar het is echt geslaagd. @

    Reply
  3. Lenneke

    Super schattig! En wat is het toch een mooi jongetje, die ogen zo ijsblauw.. Prachtig!

    Reply
  4. Pingback: Voor Linde | Made by Jo

Leave a Reply

