Sjaal (3)

Een thema beheerst deze weken, heeft u het door? Het zal wel iets te maken hebben met naderende koude en de wens om elk gezinslid met een warme nek de straat op te sturen. Toen ik begon aan mijn nieuwe baan begon ik ook aan een haakwerkje voor in de trein. Geïnspireerd door deze wiebelstrepen-deken bedacht ik van mooie alpaca wol die ik nog had liggen uit Denemarken een sjaal voor Lene die mooi bij haar nieuwe jas en regenlaarsjes zou passen.

SPIJT!!

Was me dat een monnikenwerk zeg! Een dunne naald, dunne wol en dan een sjaal haken. Je moet er wat geduld voor hebben en voor mij was dat een goede oefening, zullen we maar zeggen… Maar het resultaat is de moeite echt waard.

Rood-wit

 

Deze keer is de sjaal langer, zo’n 150 cm. Ruim voldoende om 3x om te slaan, of om de capuchon heen te wikkelen. Die doet Lene namelijk liefst meteen weer af (“ÁF! ÁFF!”), hopelijk barst ze niet in grote woede uit als we die sjaal erom wikkelen. De breedte is 16 cm.

5 thoughts on “Sjaal (3)

  1. Anne

    Ik snap natuurlijk geen snars van handwerk, maar zelfs mijn ongetrainde oog ziet dat dit echt heel prachtig gemaakt is. Chapeau! Of eh… echarpe! (En hou het vol, die oefeningen in geduld, ga je vast nog wat aan hebben. En zo niet, dan hou je er in ieder geval mooie dingen aan over!)

    Reply
  2. Lisa

    \Daar ben je weer!!! Het was weliswaar veel werk, maar het resultaat mag er wel zijn!!!
    Een pracht van een sjaal, met leuke kwastjes….

    Reply

Leave a Reply

