Sjaal (1)

Het is hier thuis een tijd van Grote Keuzes en hectiek. Die Keuzes nemen nogal wat energie in beslag en verder is het ‘gewoon’ druk. Ik haak en brei, maar snel gaat het niet. En de naaiplannen staan in de ijskast. Te weinig rust, hoogstens kan ik me tot wat verstelwerkjes zetten. Verstelwerk waar ik best trots op ben, maar niet echt blogbaar. Want hoe zet je de nieuwe zakken in de winterjas van je man op de foto? En trouwens: waaróm zou je ze op de foto zetten?? Precies.

Ik breide een sjaal voor Kasper, maar hij is wat te breed voor dat mannetje dat voorlopig geen nek heeft tussen zijn dikke wangen en bolle schouders🙂 Ik breide eenvoudige ribbelsteek, met een boordsteek aan beide einden. De sjaal is 12 cm breed en dat hadden er ook wel 8 mogen zijn. En ietsje langer dan 1 meter had ook wel gemogen.

Geen nood, hij past net om een peuternekje en grote zus kon ook wel een sjaal gebruiken.

 

 

7 thoughts on “Sjaal (1)

  1. 2dochters

    En grote zus is er enorm blij mee zie ik. Ik moest wel erg lachen om de nieuwe zakken in de winterjas van de man…… Ik heb dat gevoel ook met enkele zaken die inmiddels door mij zijn gedaan. Ik denk dan echt, dat kán toch werkelijk niet op mijn blog, maar soms, toch, denk ik…..
    @

    Reply
  2. Joyce

    Druk, druk, druk, wie is dat niet tegenwoordig? Zo’n stukje frobel tussendoor geeft dan toch rust… Wat wordt Lene groot! Joyce

    Reply
  3. Linda Bos

    Nu maak je me wel erg nieuwsgierig!
    Mooie sjaal trouwens. Ik vind het ook altijd lastig om nou te bedenken hoe lang die kindersjaals moeten zijn. Geen idee. En hoe kan het dat jouw sjaal niet omkrult?

    Reply
    1. Jo Post author

      Mijn sjaal krult niet om omdat hij met ribbelsteek is gebreid en niet in tricotsteek. De tricotsteek is de grote boosdoener van het omkrullen…. Heel irritant hè?

      Reply

Leave a Reply

