Pixiemuts

Ik ‘ben’ al een poos op pinterest – een zegen voor mensen met geheugenverlies en een vloek voor mensen met een dure smaak en een lichte neiging naar hebberigheid. Ik val in beide categorieën. Pinterest is een constante bron van inspiratie en er is tijd tekort om alles te maken. Toen ik vorige keer pixie-mutsjes (‘elfenmutsjes’) verzamelde toonde ik jullie ook deze.  Dit weekend gebruikte ik wat restjes wol en zette ik me eens aan zelfgemaakte variant van dat mutsje. Kasper speelt model – maar moet op dat vlak nog wel wat leren. Stilzitten bijvoorbeeld. Van 16 foto’s is dit de enige die (min of meer) scherp is.

Het is best een goed gelukt mutsje, hoewel ik het patroon nog ietsje ga aanpassen. Is er interesse voor? Eén ding laat ik jullie nu al zien: de achterkant. Het mutsje heeft geen naad, ik heb namelijk de steken aan elkaar gebreid.

 

Dat aan elkaar breien was dus echt een supergepriegel, maar het is het wel waard: je voelt en ziet er haast niets van, geen dikke bobbels tegen het babyhoofdje! In het Engels noemen ze dit de kitcheners stitch en ik zag het ooit… jawel: op pinterest.

6 thoughts on “Pixiemuts

  1. Monique

    Wat een leuk mutsje zeg! En ik vrees dat ik ook in alle genoemde categorieën val. Vergeetachtig, dure smaak en hebberig. Oh ja, en een compleet verkeerde inschattig van de tijd die ik ‘over’ heb om creatieve dingen te doen. :))

    Reply
  2. linnepinn

    Oh, wat een leuke muts! Ik heb zeker interesse in de aanpassingen. Lijkt me erg schattig voor Lode (een mens kan nooit genoeg mutsen hebben, toch?). En ja, die categorieën zijn zeker op mij van toepassing. Gelukkig lukt het me steeds beter om alle dure spulletjes te negeren en vooral veel te veel tutorials en patronen te verzamelen, zodat ik tot in lengte der dagen kan naaien, haken en zelfs breien.

    Reply
  3. meijeranneke

    Echt mooi gelukt en hoezo moet Kasper nog veel leren als model. Hij is superschattig zo….. Of zou dat mijn subjectieve oma-gevoel zijn?

    Reply
  4. Heleen

    De muts is echt supergoed gelukt. Mooi aan elkaar gebreid. Goed gedaan, meissie. Welke aanpassingen ga je doen?

    Reply

Leave a Reply

