Een vervoersmiddel, inderdaad

Linnepinn beschreef het al: voor elke hobby heb je zo je materiaal nodig. Mijn nieuwe baan komt met 2x twintig minuten treinen per dag. Twintig minuten! 2x! Wat je daarin allemaal wel niet kan doen…!! Als ik een zitplek kan bemachtigen wordt er gehaakt. Maar dat haakwerk moet wel deftig vervoerd kunnen worden en daar ontbrak het een beetje aan. Tasjes genoeg hoor, grote en kleine. Maar niet zo’n mooi middenmaatje.

En dus maakte ik uit een lap die ik had gekregen van mijn oud-collega’s een tasje waarmee ik nu naar de nieuwe collega’s reis. Met een klep van mijn favoriete stof van het moment: goudgeel met witte bolletjes. Ik heb daar speciaal nog een grotere lap van besteld voor een rok voor mezelf, maar aan zulke grote naaiprojecten kom ik even niet toe. Het tasje heeft een rits én een magneetsluiting, die ik zelf erg fancy vind. En het heeft een binnenvakje om de haaknaald en het schaartje niet kwijt te raken.

Ik tekende het patroontje zelf, de afmetingen zijn ongeveer 30 x 25 cm. De voering overwoog ik helemaal van geel met bolletjes te maken, maar dat vond ik zonde. Dus gebruikte ik het een knal-paars ruitje. Het is echt een blij tasje geworden en het voldoet volledig!

8 thoughts on “Een vervoersmiddel, inderdaad

  1. Marloes

    Super mooi en leuk ,heerlijk die momenten van rust om te haken of breien Gr. Marloes

    Reply
  2. Anne

    Leuk zeg! En ik zou maar eens kijken of je geen tijd kunt maken voor die rok, want dat bolletjesstofje is té leuk voor de herfst!

    Reply
  3. jana

    Het ziet er heel mooi uit! Leuk om het stofje verwerkt te zien!
    Heel veel succes bij je nieuwe collega’s!

    Reply
  4. meijeranneke

    Wat geweldig mooi en ook erg leuk gemaakt hoor. 2×20 minuten, dat lijkt toch erg weinig. Eer je eenmaal zit en de draar en naald boven water hebt moet je er al weer uit. En…. Past het haakwerk er ook wel in? @

    Reply
  5. Monique

    Wat een leuk tasje! Knap gemaakt, met die ritsjes. Dat blijf ik toch wat lastig vinden.

    Reply

Leave a Reply

