Wollige tip, iemand?

Bedankt voor jullie lieve berichten over de nieuwe uitdagingen en ook de nieuwe look van het blog! Over dat laatste ben ik nog niet helemaal tevreden, want de letters zijn een beetje van het formaat blinden en slechtzienden. In onze familie niet helemaal onterecht, maar toch. Wordt vervolgd…

In het kader van voorlopig-de-laatste-donderdagmiddag-vrij (en zon) waren Kasper en ik vanmiddag op de hei bij Blaricum. Daar zijn ook schapen. Hele lieve, bijzondere schapen. We liepen zomaar opeens midden tussen de bolletjes wol op poten. Deze twee op de voorgrond snuffelden aan Kaspers maxicosi toen ik hem even alleen had gelaten om een foto te maken.  Ze schrokken zich een hoedje toen hij opeens hard giechelde!

En nu we het toch over wol hebben… Vorig jaar kocht ik in Kopenhagen deze wol:

Het is echt héle mooie roomwitte wol van 30% zijde en 70% wol. Superzacht bovendien. Het moet gebreid worden met pennen 6-7 en ik heb 5 strengen van elk 140 meter. Maar….. ze zijn zo mooi dat ik er niet toe kom om te beslissen wat ik er mee wil doen. Hebben jullie ideeën? Ik zou er een babydeken van hebben kunnen breien, maar mijn kinderen hebben inmiddels genoeg dekens en een nieuwe baby is niet in zicht. Iets voor mezelf zou ook leuk zijn, maar het is wel besmettelijke wol natuurlijk. Dus, wie oh wie heeft hét idee?!

11 thoughts on “Wollige tip, iemand?

  1. Marloes

    Een mooi kussen voor op de bank met een ander kleurtje erbij misschien is mijn eerst gedachte groet marloes

    Reply
  2. JoChapeau

    Zo’n lekker warme poncho om snel aan te trekken straks op koude winteravonden? Eventueel met een mooie kabel in? Het is echt prachtige wol!

    Reply
  3. Anne

    Ja, een poncho, goed idee! Ik dacht aan een vestje of een sjaal, maar vind het idee van een poncho beter. Lijkt me heerlijk om in zo’n mooie, zachte poncho weg te kunnen kruipen.

    Reply
  4. Anne

    (overigens géén idee of je daar genoeg wol voor hebt, met mijn ongetrainde oog lijkt het me wat weinig?)

    Reply
  5. Monique

    Ik zie een royale sjaal en muts voor jezelf voor me. Zo lekker chunky gebreid, al dan niet met kabels. Denk ‘fotoshoot op de hei met tweed kleding, stoere regenlaarzen, chocolademelk en veel herfstgedoe’.
    Overigens vind ik het lettertype erg prettig leesbaar, ik krijg er geen bilinden-en-zlechtzienden-associatie bij😉 .
    Erg jammer trouwens dat onze meeting niet doorging, dat doen we nog een keer over!

    Reply
  6. Heleen

    dat vraagt toch om iet “Iers” met leuke kabels voor Kasper. Mooi bij dat rode haar.

    Reply
  7. Jo Post author

    Nou, zoals ik zeg, het zijn 5 strengen van 140 mtr, elke streng weegt 100 gram. Ik heb dus ook geen idee hoever ik daarmee kom. Een sjaal of omslagdoek zoals anne zegt kost misschien wel minder wol dan een poncho…. Hmm….

    Reply
  8. linnepinn

    Oh. Ik heb niet zoveel verstand van breien (ik begin deze keer klein), maar ik dacht aan zo’n prachtig vest met kabels. Of anders iets anders met kabels😉.

    Reply

Leave a Reply

