Sjaal voor 17 februari

Deze sjaal haakte ik voor een groot deel in het begin van dit jaar. Hij moest af zijn op 17 februari. Dan had ik namelijk een Groot Feestelijk Ding en zou ik die sjaal dragen. Mja… dat werd het dus niet. En er kwam een baby tussendoor. Maar vooral was het haken veel (VEEL!) meer werk dan ik dacht: ik gebruikte 3x zoveel garen als in het patroon stond aangegeven. Ik gebruikte dit patroon en de sjaal zou er zo uit moeten zien:

(foto van Crochet Me)

Maar zoals jullie zien, is mijn sjaal veel (VEEL) dichter geworden. Ik denk doordat het oorspronkelijke patroon werkt met gladde en behoorlijk zware zijde en ik juist met wollige, hele lichte wol met een synthetische mix. de sjaal ‘hangt’ dus veel minder, waardoor ik om de juiste lengte te bereiken echt veel (VEEL) meer toeren moest haken. Uiteindelijk heb ik ook de bloementjesrand aangepast, mijn rand past beter bij de dichtheid van mijn sjaal.

Die bloemenrand was overigens vreselijk stom om te haken. Enfin, hij is af. Een klein beetje te laat maar. Ideaal voor frisse zomeravonden, niet?

4 thoughts on “Sjaal voor 17 februari

  1. Marloes

    Vind hem echt super volgens mij ook veel draaibaarder dan het voorbeeld en leuk met die bloemetjes hartstikke goed Gr. Marloeskreatief

    Reply
  2. @nneke

    Ooooo, wat geweldig mooi ! De prachtige dame op de foto….. Dat ben jij toch ?
    Nu op zoek naar een nieuw project, ook weer heel erg leuk. @

    Reply
  3. JoChapeau

    Zo’n pareltje !!! Zoiets zou ik zelf ook nog wel eens zien zitten om te haken hoor … want deze is zo mooi, en inderdaad, echt ideaal voor frissere zomeravonden !

    Reply

Leave a Reply

