Zomerbroekje

Wat naaien betreft ben ik nogal eenzijdig bezig de afgelopen maanden. Ik maakte broekjes. En jasjes, maar vooral broekjes. En toch heeft Lene behoefte aan méér broekjes. Zomerbroeken, want opeens was het 30 graden en daar waren wij niet op voorbereid. Van een dun katoentje met stippen dat ik vorig jaar kocht voor een euro de meter maakte ik een luchtig driekwart-broekje.

Ik tekende het broekje dit keer met wijde pijpen en maakte manchetten (heten die dingen ook zo om pijpen heen??) om de pijpen af te maken, waardoor het een beetje een pofbroekje wordt. Die manchetten knipte ik schuin op de draad zodat de stipjes anders lopen en voerde ik met dunne vlieseline.  Het broekje is gevoerd met een effen dun katoentje.

6 thoughts on “Zomerbroekje

  1. JoChapeau

    Wat leuk, en zeker als je het stofje maar voor een prikje hebt gekocht en je meid er dan gewoon vrolijk van kan genieten bij 30°.

    Reply
  2. Pingback: Zomerbroek | Jo's blog of trivial things

Leave a Reply

