De verrassingsmuts

Een brutaal mens heeft de halve wereld. Veel Vlamingen zullen dat wel een typisch ‘Hollandse’ uitdrukking vinden – en dat heb ik onlangs nog maar eens bevestigd. Zij had een give-away: twee schattige babymutsjes. En ik had een baby-in-wording. Joepie! Helaas waren haar zonen mij niet gunstig gezind. En ik? Ik betreurde dat luidkeels en liet voor een volgende give-away (die al werd aangekondigd) maar vast mijn lievelingskleur achter. Ja, schaamteloos, ik weet het. Ik durfde dat omdat de blogvriendin over de nodige portie humor beschikt. Wie schetst mijn verbazing toen daar op een rottige ochtend (slecht geslapen, huilende baby, snipverkouden) opeens een pakje met onbekende afzender op de deurmat lag?! Wat een manier om opgevrolijkt te worden, zeg. Superblij ben ik met de tweede ‘echte’ Jo Chapeau in huis!!

De pixie-muts is voor Kasper op de groei – het is immers nog geen mutsenweer. Ik wilde hem dus eigenlijk laten tonen door Lene, maar die is bepaald niet van de mutsen. Dit is de beste foto die ik ervan kon maken:

Ondankbaar kind… Maar Kasper lijkt er wel blij mee te zijn en ik overweeg die muts elke dag even bij hem op te zetten, zodat hij er in de herfst zeker aan gewend is om hem op zijn hoofd te hebben…

Bedankt Jo, wat een verwennerij! (En nu maar hopen dat je niet door mij voortaan allemaal brutale verzoeknummers op je blog aan zal treffen!)

10 thoughts on “De verrassingsmuts

  1. Anne

    Wat een leukerd! En dan doel ik op de muts, want dat de kindertjes prachtig zijn stond al vast. Uit nieuwschierigheid even de betreffende opmerking op de site van andere Jo bekeken en wat bleek, onvervalst Jo (jij dus), maar mét Vlaamse zinsbouw! Amai!😉

    Reply
  2. Anne

    Oh allemachtig! Ik zit zelf blijkbaar te lang in Frankrijk, want ‘nieuwschierig’?!?!?!! Over taal gesproken… Nieuwsgierig dus, ik weet het heus wel. *bloos*

    Reply
  3. Lisa

    Wat ontzettend leuk en het staat hem zo schattig!!! En..wat erg lief van Jo Chapeau!!!

    Reply
  4. Pingback: Mutsentijd | Made by Jo

    1. Jo Post author

      Hallo Kristien, helaas niet! Ik heb momenteel de tijd niet om ze te breien… Bedankt voor je bezoekje!

      Reply

Leave a Reply

