Nieuwe jas

Lene’s winterjas was een groot succes, dus durfde ik dat nog wel een keer aan: zelf een jasje naaien. Deze keer voor de lente en het zegt veel over ons klimaat dat ik dan meteen aan een regenjasje denk… Ik had een tijd geleden bij IKEA stof gekocht die geïmpregneerd is. Niet zo veel plastic als tafelzeil, maar wel waterafstotend. Ik maakte er de onderkant van het speelkleed mee, maar had het ook nog in blauw liggen. Omdat de stof nogal stug is twijfelde ik wat of die wel voor kleding geschikt was, maar ik waagde de gok.

Ik gebruikte hetzelfde patroon, maar verlengde het jasje en de mouwen en verkleinde de capuchon. Dat laatste een beetje uit nood: ik knipte in eerste instantie twéé linkervoorpanden (sukkel!) en toen had ik niet meer genoeg stof voor een rechtervoorpand met capuchon van oorspronkelijke grootte… Maar deze maat capuchon is eigenlijk beter, de originele was wel erg groot. Ik voerde het jasje met vrolijke stippentricot, voegde een zo geliefd paspeltje toe en gebruikte dezelfde knopen als op het winterjasje.

Lene was heel blij met haar nieuwe jasje en wilde het graag aan. Het staat héél schattig.

Overigens loopt madam inmiddels. Wankelend en van vast punt naar vast punt, maar ze loopt! Woehoe! Dat wiebelen is wel de oorzaak van de deels onscherpe foto…

3 thoughts on “Nieuwe jas

  1. JoChapeau

    Zo mooi ! Het staat haar gewoon beeldig ! En wat slim om geimpregneerde stof te gebruiken. Als het te warm is in de zomer, volstaat een truitje en voor die tussenseizoenen is een jas die wat regen en wind kan verdragen soms veel makkelijker, vind ik …

    Reply
  2. meijeranneke

    Och……… Wat een leukerd, de jas bedoel ik maar natuurlijk ook die grote banjer van ons.
    Echt goed gedaan en het ziet er met die paspel ook heel erg professioneel uit. @

    Reply

Leave a Reply

