Weer begonnen

Jawel, het is gelukt! Ik ben weer achter de naaimachine gaan zitten! Dat duurde wat minder lang dan ik vooraf gevreesd had, hoewel de ritmes van de mini en de maxi doerak vragen om makkelijke projecten. Dus maakte ik eerst een koffiebeker-houder voor Rens. Die is nuttig, maar zó lelijk dat hij niet blogwaardig is. Vervolgens maakte ik gisteren in no time twee kussenslopen voor het halve kussen dat altijd zo goed van pas komt bij borstvoedingen in bed. Kwestie van er een beetje sjiek bij te zitten, hè.

Omdat het een kussen is dat ik zelf in tweeën heb gedeeld, had ik er geen slopen voor. Ik gebruikte nu een oude molton als basis voor een ondersloop en één van de stoffen van David Butler voor het sjieke sloop. Die kocht ik hier, maar bleek bij levering niet zo grijs als beschreven. Het is eerder een lichte zeegroen (want mintgroen klinkt zo vies…), de kleur die toevallig ook op onze slaapkamermuur zit. Dus viel de stof af voor een project voor De Man in Huis en werd het een kussensloop.

Ik gebruikte haar handleiding om te bepalen hoeveel de achterflappen moesten overlappen en hoeveel extra breedte en lengte ik moest rekenen (geen, zo bleek).  Volgende keer laat ik iets minder overlappen en reken ik toch een cm extra breedte en lengte, want nu was het wel proppen…

5 thoughts on “Weer begonnen

  1. Anne

    Jij pakt het naaien sneller op na een bevalling dan ik het bloggen na een weekje NL! Chapeau! (En prachtig kussen, u zult er chique bijzitten als de kleine prins gevoed moet worden)

    Reply
  2. Pingback: Verrassing | Jo's blog of trivial things

Leave a Reply

