Zo’n luxe!

Ik ben een heel verwend meisje, dat zei ik al eerder. Daar is dit nog maar eens het voorbeeld van – de nieuwe duo-kinderwagen is gearriveerd!!

We kregen die cadeau van opa en oma, die hem al bewonderd hebben en er vast naar uitkijken ook eens met de-wagen-volgeladen op pad te gaan. Ik in ieder geval wel, zoals ik ooit al schreef: it’s all about mobility! Met zo’n mooie nieuwe wagen is één nieuwe hobby van Lene me een doorn in het oog: in de oude wagen wil ze nog wel eens op de valbeugel gaan zitten kluiven of ‘sabberen’, zoals mijn Vlaamse vriendinnen zo mooi zouden zeggen. Dus besloot ik hoesjes te maken die af en toe in de was kunnen en voorkomen dat Lene daadwerkelijk stukjes rubber afkluift. Met een paspeltje, en gevoerd met een oude molton. Heb ik me daar toch bijna een hele dag hoesjes zitten naaien…. alsof ik niets beters te doen heb! Maar wel mooi hoor, de wagen is er nog sjieker door!

Edit: Dit heb ik natuurlijk vóór de bevalling geschreven hè, denk maar niet dat ik nu hoesjes zit te naaien hoor….. Ik heb er trouwens ook nog een bijpassend lakentje bijgemaakt!

Voor wie een vriendin met een bugaboo wil verrassen: voor de steunbeugel van de duo-wagen donkey heb ik lapjes van 29 x 18 geknipt: twee lagen katoen en één laag molton daartussen. Het beste kan je over de hele breedte klittenband stikken, door de afgeronde vorm van de beugels. Voor de enkele bugaboo, de cameleon, moeten de lapjes 34 x 20 meten, want die beugel is groter.

3 thoughts on “Zo’n luxe!

Leave a Reply

