Naar buiten

De Man in Huis is vooral dat: de man in Huis. In de tuin komt hij het best tot zijn recht met goed weer en een makkelijke stoel, niet met zijn handen in de aarde of een flinke snoeischaar. Hij waardeert de tuin, maar tuinieren is niet zijn ding. Nou ben ik ook al niet zo’n Heldin met Groene Vingers, maar één of twee keer per jaar kreeg ik het meestal wel in mijn bol. Net genoeg om de tuin niet helemaal te laten verwilderen, zeg maar. Helaas viel deze keer net samen met die hele bolle buik. Geen ideale gesteldheid voor een beetje flink bladeren ruimen. Geen nood, mijn ouders kwamen te hulp! Ze snoeiden, veegden, ruimden en en passant werd er een stukje bestrating opnieuw aangelegd en werden tien zakken grind in de voortuin gestort. Ik deed weinig, maar plantte violen om het af te maken. De appelboom doet ook al zijn taak: nieuwe verse blaadjes maken.

En na gedane arbeid is het goed genieten van het resultaat!!

One thought on “Naar buiten

  1. meijeranneke

    Het staat er allemaal weer mooi bij. De zomer kan beginnen, of misschien eerst de lente wat beter….

    Reply

Leave a Reply

