Ringsling

Lene droeg ik graag in de draagdoek. Haar eerste keer buiten in de sneeuw was als klein ‘boeleke’ in de draagdoek. Af en toe piepte er een sneeuwvlokje tussen de plooien door, op dat mini-bolletje van d’r. Zo fijn om een kleine baby dicht en veilig tegen je aan te hebben! Deze keer wilde ik graag ook een ringsling, een draagdoek die niet geknoopt wordt. Gezien bij haar, bijvoorbeeld. Een ringsling kan je makkelijk zelf maken en ik maakte er de afgelopen dagen twee. Deze is voor eigen gebruik:

De ringsling is makkelijk om te doen, niet zoveel knoopwerk als een ‘gewone’ draagdoek. Ik wil hem gaan gebruiken voor bijvoorbeeld feestjes of visites, als de baby niet in de wagen kan of wil slapen. Met Lene hadden we een paar van die gelegenheden, waar de wagen te ver stond of niet mee kon en een knoop-draagdoek niet handig was. Niet vaak genoeg om een dure draagdoek te kopen, maar wel om er zelf één te maken! In een ringsling kan je een baby dragen, maar ook een wat groter kind. Lene had het wel naar haar zin toen ze er in zat.

We knijpen allebei met onze ogen vanwege het felle licht. Eenmaal in de zon weigerde Lene dan ook naar haar vader (en de camera) te kijken. Zo moeder, zo dochter, ik ga zelfs hartje winter niet zonder zonnebril de deur niet uit. Maar je krijgt hier wel een goed beeld van hoe ze er in zit. Toegegeven, ze heeft ook wel een extra steuntje aan de buik…

In een volgende post zal ik eens uitgebreid beschrijven hoe ik die ringslings maakte, het is echt een eenvoudig klusje!

5 thoughts on “Ringsling

  1. JoChapeau

    Zo’n mooie blauwe stof ! Ik kan het wel goed geloven dat Lene het naar haar zin had in de sling, ze zit echt parmantig … ik zou dat ook leuk vinden, zo op mama’s buik. En wat ben jij prachtig zwanger !

    Reply
  2. Lisa

    Wat een creativiteit ! Het ziet er erg leuk en ook handig uit! En inderdaad, mooie blauwe stof.

    Reply
  3. Monique

    Wat een prachtige stof!!!
    En had ik maar zo’n ding gehad toen we eens op vakantie in Frankrijk een grot bezochten met een kleine Thijs en een nog kleinere Floortje. De grot waar ze zeiden ‘natuuuuurlijk kunt u erin met een kinderwagen’. En waar vervolgens zo’n 500 steile trappen op ons wachtten. En waar wij dus stonden halverwege, met de kinderwagen. Die dus verder mee naar beneden moest. En ook weer naar boven. En met twee kinderen, die geen stap meer verzetten…

    Reply
  4. Monique

    Oh ja, en herkenbaar van die zonnebril. Ik heb er zelfs weleens eentje op als het regent. En zeer regelmatig ga ik ‘s avonds naar bed om er vervolgens achter te komen dat die zonnebril nog in mijn haar zit, want daar parkeer ik hem altijd als ik hem even niet op heb.🙂

    Reply
  5. Linda Bos

    Mooi gemaakt weer Marjolein (het wordt een beetje saai nu…)! En ideaal, vooral bij de tweede, is mijn ervaring. Ik heb/had bij Lode een ergonomische Marsupi-draagzak, bruikbaar vanaf de geboorte en binnen drie tellen omgedaan, en ik heb hem in de eerste acht maanden al helemaal afgedragen. Dus my guess is dat je hem wel wat vaker dan een paar keer zal gebruiken. Gelukkig maar dat ie zo mooi is dan!

    Reply

Leave a Reply

