Spijkerbroek

De doerak speelt dus tegenwoordig buiten. Beter gezegd: ze kruipt buiten, want lopen (aan de hand, achter de loopkar) is steeds leuker aan het worden, maar voor de snelle stukken is ‘on all fours’ nog altijd de te prefereren optie. Dat maakte ‘recykleren‘ weer een heel aantrekkelijke optie. De mooie en kwetsbare stofjes blijven nog even in de kast liggen en in plaats daarvan haalde ik een oude spijkerbroek van mij die te groot was tevoorschijn. Die is nu niet groot meer:

Het broekje moest geknipt worden uit het bovenstuk van de pijpen, dan ging het net. Dit is uiteindelijk een maatje 86 en ik vrees dat daar de grens ook wel ligt, als het uit een broek van mij moet komen. De achterzakken op mijn spijkerbroek moest ik er al een stuk afhalen en dat zag je nogal hard op de stof. Dus gebruikte ik een vrolijk lapje om die donkere plekken te verbergen.

De broek is Lene nog een beetje groot, maar ze heeft er al wel een lekker kontje inūüėČ (excuses voor de slechte belichting…)

Het patroon van dit broekje is hetzelfde als de pauwenbroek, of een van die andere broekjes, ik pas alleen telkens maten en boorden aan.

One thought on “Spijkerbroek

Leave a Reply

