Gehaakt dekentje nr. 2

Een lieve vriendin van mij is ook zwanger. Net als ik heel zwanger en net als ik… uitgerekend op 19 april!! Haar oudste kindje is vier weken ouder dan Lene, wat een toeval niet? Wéér tegelijk zwanger! Voor dit kindje wilde Vriendin graag een gehaakt dekentje van ‘granny squares’, maar ze voorzag dat ze te weinig tijd ging hebben. Ik zocht net een nieuw haakproject, dus ik heb me wat opgedrongen en mocht het dekentje haken. Dit is het resultaat!

Het was een behoorlijke klus. Uiteindelijk haakte ik een dekentje van 40 vierkantjes – maar ik haakte in totaal 52 vierkantjes, waarvan ik er 12 weer uithaalde omdat ik de kleurencombinatie niet goed vond. Ik hechtte ruim 400 draadjes af en begon minstens 6 keer overnieuw met de schulprand. De Man vroeg zich bij momenten wel af of het dekentje ooit af ging komen. Tsss…

Het dekentje is wat groter dan ik plande: het is 75 x 115 cm. Ik plande ongeveer 65 x 90 cm. Dat komt door de manier van lapjes aan elkaar haken die ik heel mooi vond en die ik hier leerde. Er omheen zette ik nog een rand van 4 toeren: twee witte ‘gewone granny’s’ en twee roze toeren: één toer granny’s en één toer schulpjes.

De wol kozen we samen, want die moest natuurlijk bij het kamertje passen. Vandaag gaf ik het dekentje af, vlak na het begin van ons verlof. De baby moet nog even blijven zitten, maar over een paar weken kan ze warm en knus in mijn dekentje! Ik ben er echt trots op. Het viel enorm in de smaak, gelukkig maar.  En een beetje blij dat ik geen deken voor een tweepersoonsbed hoefde te haken….😉

[technische details volgen later]

4 thoughts on “Gehaakt dekentje nr. 2

  1. JoChapeau

    Ik ben ook bezig een babydekentje aan het haken, voor mijn schoonzusje die moet bevallen begin augustus (of einde juli) … stt … Ik mat dat het ook zo’n 75 cm breed wordt, dus dat zit wel snor, lees ik hier. Wel geen granny’s maar eerder golfjes (hoe noem je dat ?) Maar ik heb nog wel enkele weken vooraleer het af moet zijn he, gelukkig maar, want nu zit ik nog maar aan 6 cm hoogte😉

    Reply
  2. marloes

    mooi geworden marjolein nou en jij hebt er ook het vaartje in hoor,heb al lekker uit de zak gebreid ,super,gr marloes

    Reply
  3. @nneke

    Och kind, heel mooi geworden. Dat afhechten van al die draadjes heb je toch supersnel gedaan. Dacht toen ik het dekentje laatst zag dat dat nog wel eens een hele klus kon worden, maar nee dus. Echt mooi gemaakt en erg leuk. Vriendin zal er heel blij mee zijn. @

    Reply

Leave a Reply

