Een beetje zon voor de achterkleinzoon

Rens’ oma had 7 achterkleinkinderen: allemaal meisjes. Helaas maakt ze de geboorte van de eerste achterkleinzoon (“Meisjes zijn leuk hoor, maar minstens één jongen is toch ook wel heel leuk”) niet meer mee; ze is onlangs overleden. Bij het opruimen van haar huis kwam er onder andere een oude wollen deken bovendrijven, in een hele mooie zonnige kleur geel.

De deken was duidelijk oud en een beetje aangetast door de motten, maar ik zag er meteen een ledikant-dekentje in voor oma’s toekomstige achterkleinzoon. Ik mocht hem hebben en bracht hem naar de stomerij, waar hij gelukkig niet verder uit elkaar viel. Eigenlijk was een groot deel van de deken nog van hele mooie kwaliteit! Zo vind je ze niet veel meer…

Ik knipte een dekentje van 90 x 130 uit, waarbij ik gelukkig de ergste gaatjes kon ontwijken. En toen haakte ik er een schulp-rand omheen met groene en blauwe wol, naar het voorbeeld van een mooie deken van het Deense merk Rice die ik ooit kocht.

Het resultaat is echt heel leuk: een zonnige deken van de overoma voor haar achterkleinzoon! Ik ga denk ik ook nog de naam van de baby er op borduren (ook handig om het enige gaatje dat ik niet kon ontwijken te maskeren…), maar dat doe ik als jullie niet meer meekijken…😉

4 thoughts on “Een beetje zon voor de achterkleinzoon

  1. Anne

    Wat een mooie deken. Een mooiere bestemming had oma er vast niet voor kunnen bedenken.

    Reply

Leave a Reply

