Het hoeden van elfen

De kleine ijsbeer heeft een grote zus. Eén met een héle poëtische naam: Álfhildur. Zegt u niets? Het betekent Elfenhoedster. …

Precies, laat dat maar eens op u inwerken… Toch iets anders dan Lene, niet? Ik overweeg nu iets van Drakendoder voor onze volgende, maar het is nog even een puntje van  discussie hier thuis😉

De Elfenhoedster is een schatje – en een hele stoere zus. Dus maakte ik dit voor haar:

Het is een tasje met een klepje. Het is ook een beetje een ‘oefen-project’, want ik wil voor mezelf binnenkort een tasje met rits én klepje, maar ik wist niet precies hoe het in elkaar moest. Nu bijna. Kleine meisjes moeten een tasje kunnen omhangen, natuurlijk. Anders wordt het een gebruiksobject, iets nuttigs… dus met linten maakte ik een draagband. Het klepje sluit met een belletje als knoopje.

7 thoughts on “Het hoeden van elfen

  1. anneke

    echt heel lief dat tasje . En over die naam: mag ik daar WEL een stem in hebben dan…………… DRAKENDODER, die discussie wil ik graag mee voeren. @

    Reply
  2. Monique

    Doen, zeg ik, Drakendoder. Is weer eens wat anders dan Storm, Wolf, of Mink, waar tout hip Nederland al voor kiest.😀
    Snoezig tasje trouwens! Ik zal hem maar niet aan Floortje laten zien, dan wil ze er ook meteen eentje.

    Reply
  3. Heleen

    Leuk tasje, idee voor een tutorial?
    Zo’n drakendoder kun je ook vertalen naar “Joris”…………

    Reply
  4. Pingback: Op de valreep | Jo's blog of trivial things

Leave a Reply

