30 weeks

(Nederlands onderaan)

Today I’m 30 weeks pregnant! The baby is growing well – and so am I. The pregnancy is a lot like the last one, with a busy baby who is not amused when I sleep on my right side. Like Lene, this baby has a preference for lying with its back to the left side, feet high against my ribs and throwing a party several times a day, and of course when I go to bed. I gained 7,8 kg so far, which is almost exactly the same as I did with Lene around this time in the pregnancy. Funny!

Vandaag ben ik precies 30 weken zwanger. De baby groeit goed – en ik ook – en gisteren zijn we weer door de APK gehaald bij de verloskundige. Deze zwangerschap lijkt enorm op de vorige, met een drukke baby die er bijvoorbeeld helemaal niet van houdt als ik op mijn rechterzij slaap. Net als Lene heeft deze baby een voorkeurshouding met het ruggetje aan de linkerkant en de voetjes hoog tegen mijn ribben. Als ik op mijn rechterzij ligt, dan eindigt de baby dus eigenlijk op handen en voeten… Zou het daarom zijn? Er wordt meerdere keren per dag – en natuurlijk als ik naar bed ga – een feestje gegeven in mijn buik. Ik ben tot nu toe 7,8 kilo aangekomen: bijna evenveel als ik bij Lene was aangekomen met 30 weken! Grappig…

3 thoughts on “30 weeks

  1. Anne

    Je ziet er goed uit! Keurig hoor, die 7,8 kilo. Wist je dat slapen op de linkerzij tijdens je zwangerschap beter is? Jouw kleine boeven blijkbaar wel!

    Reply

Leave a Reply

