These boots are made for snuggling

Ahum. 13 dagen. 13 dagen kostte het me om hier nog eens iets te posten. Sorry, sorry. Dat is natuurlijk geen manier om je lezers te vermaken! Ik had een beetje een naai-block. Vgl. met een writersblock. Ik wist niet wat te naaien en ik kon me nergens toe zetten. Een mislukt (maar nog niet opgegeven) recykleer-project werkte ook nogal verlammend. Het was nog wel een leuk ideetje: een vestje voor Lene uit een vestje van mij dat te klein was en een smeervlek had. Het paste niet! Er kon geen babyvestje uit mijn oude vestje! En het patroon, overgenomen met de omabetty-methode, werkte ook al niet. Zaterdag heb ik alles weggesmeten. Klaar.

Tijd voor iets nieuws. Iets dat te maken heeft met wat elders ‘nesting‘ wordt genoemd: baby voorbereidingen. Dus maakte ik slofjes, met dit patroon.

Het patroon kon ik niet printen (wegens geen printer) en nam ik over van het scherm, de maat bepalend op basis van Lene’s eerste mini-baby-slofjes. Ahum. Ik vergat de naadwaardes. Het eerste paar werd dus voor een pop. Het tweede paar klopte al veel beter. Officieel zijn ze omkeerbaar – ik heb dat héél netjes met de hand dichtgenaaid al zeg ik het zelf, terwijl ik echt een hekel heb aan met de hand naaien – maar aan de binnenkant zit fleece en omkeren is dus niet erg logisch. Het was eigenlijk echt leuk om te doen en een lekker snel project ook nog, dus ik maakte nog een paar:

Om het leed van het vestje te verzachten: deze zijn wel volledig ‘gerecykleerd’ uit een oude trui en een oud t-shirt. Schattig, hè? Dat maakt het naaien van die slofjes ook zo leuk. Lene deed alles aan haar voeten wel altijd meteen uit, dus of ze nuttig zullen zijn……

5 thoughts on “These boots are made for snuggling

  1. Anne

    Hè gelukkig, je bent er weer.🙂 Ze zijn enig die slofjes! Misschien vindt Lene ze inderdaad wel goed genoeg voor een pop of knuffel (Sol’s knuffels hebben ook vaak sokken aan tegenwoordig..). En die kleine kerel gaat vast zeer tevreden zijn met zijn sloffen. Mannen zijn niet zo moeilijk.🙂

    Reply
  2. marloes

    hoi marjoleine ja ik had je gemist,wel gezien bij mij met leuke reacties,gezellige slofjes hoor wil het patroontje wel gr marloeskreatief

    Reply
  3. anneke

    Echt leuke slofjes, ook de stoere jongensvariant én weer héél erg mooi gemaakt. @

    Reply
  4. Pingback: Welkom kleine IJsbeer | Jo's blog of trivial things

Leave a Reply

