Post voor Liewe

In september, één dag na Bartje, werd ook een ander ‘neefje’ geboren: het zoontje van mijn nichtje. De mooie naam die hij meekreeg is Liewe en Liewe was een beetje het kind van de rekening, waar het mijn aandacht betrof. Hij werd geboren net aan het begin van de drukste maanden van dit jaar. En toen ik eindelijk naar zijn moeder ging, ging Liewe al een eerste dag naar de crèche. Wat erger was: ik vergat het pakje thuis!

Liewe woont niet naast de deur, dus stuurde ik het gisteren maar op. Sorry Liewe, voor alle vertraging, maar ik hoop dat de post zijn werk doet en je vandaag een pakje in de bus hebt:

Ik maakte een broekje volgens beproefd recept, van een katoentje met olifantjes waar op het Stoffenspektakel driftig om gevochten werd. Nou ja, niet echt gevochten, maar toch. De wachttijden waren nergens zo lang als bij die kraam. De voering is zachte en warme nicky-velours. Ik maakte ongeveer een maat 74, want Liewe is geen kleintje (en dus veranderde ik het cadeautje nog wat nadat ik van zijn moeder terug kwam). Erbij maakte ik een zakje met olifantjes en daarop flockte ik de naam. Komt vast eens van pas, al was het maar om speeltjes in mee te nemen. En daarin ging dan ook nog een klein pluizig beertje, voor de leuk.

3 thoughts on “Post voor Liewe

  1. Pingback: Nog een warme broek | Jo's blog of trivial things

  2. Pingback: Spijkerbroek | Jo's blog of trivial things

Leave a Reply

