2011 – wat een jaar!

Het was me het jaartje wel, dat 2011. Er werd een kindje geboren, één echt ‘made by Jo’ en ons gezin werd niet alleen uitgebreid met dat mooie rooie wonder, maar ook met Konijn. We vonden een nieuw evenwicht en gingen weer aan het werk. Lene en haar vader bouwden aan hun band tijdens zijn verlof – en nog ver daarna.

Ik was beginnen bloggen ergens eind 2010 en dat begon als een project om ‘far-away friends’ op de hoogte te houden van het groeiende wonder in mijn buik, maar al snel werd het een manier om Lene te tonen en daarna om ook handgemaakte frutsels te showen. Een vriendin naaide prachtige spullen voor Lene en voor haar eigen dochtertje en stak mij aan om de naaimachine weer eens uit het stof te halen.  Zij stuurde me wat ‘naaiblogs’ toe en toen grepen de blog- en naaimicrobe me pas echt. Ik naaide wat van tafelzeil en deed een klein projectje en verzamelde wat moed voor een ‘echt project’: een baby-broekje. Vanaf toen was het hek van de dam, hoewel de productie die ik draai lang geen pas kan houden met de plannen die ik maak. Hier is een greep uit wat ik onder andere maakte:

Op bloggebied zet ik kleine stappen: de foto’s worden wat beter (maar zijn soms nog ronduit slecht, excuses!) en aan het uiterlijk van het blog wordt gesleuteld. Ik kreeg meer virtuele bezoeken naarmate het jaar vorderde en ook wat meer reacties, die echt heel erg leuk zijn. Er zijn ook raadsels, zoals hoe het kan dat 93 bezoekers al de pdf met de uitleg over het mega-granny-square dekentje downloadde – en niemand van hen reageerde in de comments of al eens postte dat ze het ook maakte. Is het bij nader inzien heel lelijk? Of is de uitleg heel onbegrijpelijk?? Hetzelfde geldt voor de uitleg over het haken van een paddestoel-rammelaar, waar toch ook al 60 mensen interesse voor toonden. Ik heb duidelijk nog veel te leren… Aan echte naai-tutorials waagde ik me nog niet. Je moet er goede foto’s voor maken (ahum), geordend te werk gaan (…) en liefst een patroon kunnen digitaliseren: een kunst die voor mij voorlopig een raadsel blijft. Maar binnenkort stort ik me er eens op – want ik heb nog wel wat plannen op dat gebied!

Het tweede wonder van 2011 was de nieuwe zwangerschap. Wat een zegen!! Het husselde de planning danig door de war, maar we zijn super-, superblij. En het gaf inspiratie voor nieuwe baby-dingen. Ondertussen werkten we: het Lief draaide dubbele diensten (thuis en op het werk) en ik probeerde Het Werk-Project af te maken. Dat dat lukte op 1 december moge het derde wonder heten. 2011 was een jaar van nieuwe dingen en ingrijpende maar mooie gebeurtenissen. Het was een jaar van genieten en afzien en pieken en dalen, maar het eindigt zonder twijfel nóg veel beter dan het begon.

2012 belooft alweer een jaar van nieuwe dingen te worden – zo mogelijk nog onvoorspelbaarder dan het vorige. Eén ding is zeker: er wordt gebroed op een nieuw wonder… (update volgt binnenkort) Bedankt dat jullie met me meelezen en ook voor alle leuke en lieve commentaren! Ik wens jullie allemaal een prachtig, gezond en gelukkig 2012.

2 thoughts on “2011 – wat een jaar!

  1. JoChapeau

    Ik wens je een heel warm en fijn 2012 toe … met minstens evenveel mooie wonderen als in 2011 al mogen het misschien ook meer kleine wondertjes zijn !

    Reply
  2. Lisa

    Lieve Marjolein, ik wens je en je gezin ook een geweldig 2012 toe, blijf schrijven en foto’s publiceren!!!

    Reply

Leave a Reply

