My new little hat

(english below)

Normaal pronk ik hier graag met mijn eigen veren, maar nu is het eens een keer iets van een ander. Om te tonen dat dat bloggen nog helemaal niet zonder financiële risico’s is, bijvoorbeeld… Via een ander blog kwam ik eens op het blog van Jo Chapeau terecht. Ik ben wel van de hoedjes en zette het blog in mijn bookmarks. Nooit moeten doen natuurlijk. Meteen de tweede keer dat ze daarna een berichtje plaatste was ik helemaal verliefd:

Een hoedje kleurtje baksteen! Helemaal MIJN hoedje!!!! En dus mailde ik Jo, of ik het mocht kopen vóórdat het naar de Bazar in Gent zou gaan. Phew, dat mocht. Afgelopen woensdag kwam het aan.

Ik had me een fotosessie in het bos voorgesteld, met zon en een groot blad om voor mijn gezicht te houden, zodat ik niet zo onnozel zou hoeven grijnzen… Maar de zon scheen alleen maar als ik moest werken, dus deed de eeuwige appelboom weer dienst als achtergrond. Ik overwoog alleen de achterkant te fotograferen, maar de bloem is ook zo mooi dus dat kon echt niet. Enfin, u ziet het nu zelf: mooi hoedje hè…!? Ik voel het begin van een verzameling aankomen…….. (Jo heeft nu ook een prachtige in de kleur petrol op het blog staan!)

English

I show you what a blog can do: it makes you spend money unexpectedly on things you don’t really NEED. On very very pretty things… I bought this brick-red little hat from Jo Chapeau, a Belgian lady who makes beautiful hats. I saw it and was in love with it!! What do you say: it’s MY hat for real, isn’t it?

6 thoughts on “My new little hat

  1. Anne

    Alsof ‘ie voor jou gemaakt is! Hij kleurt prachtig bij je haar (en je appels)! Ik vind dat blauwe modelletje ook heel mooi, maar of dat jouw kleur zou zijn? Enfin, dit is een match, duidelijk. Chapeau voor Jo en Jo!🙂

    Reply
  2. JoChapeau

    Het staat je beeldig ! Ik ben blij dat ik iemand blij heb kunnen maken met mijn hoedjes, want dat is uiteindelijk toch de bedoeling he ! Veel plezier ermee ! Groetjes, JoChapeau !

    Reply
  3. anneke

    Inderdaad is het bekijken van het blog van Jo Chapeau niet zonder enig risico te doen…….
    Ook ik neig al enorm naar een hoedje van haar hand. Ik heb eigenlijk een beetje mazzel dat ik een donkerbruine jas heb en Jo nog niet écht een bijpassende kleur hoed daarvoor heeft.
    Maar pas op als zij dit leest…..
    @

    Reply
  4. marloes

    schattig hoedje,staat ook enig.
    by the way ik gebruik transferpapier van bruna heb ook al weer wat nieuws gedaan zie marloeskreatief.blogspot.com

    Reply
  5. Pingback: Verrassing | Jo's blog of trivial things

  6. Pingback: De verrassingsmuts | Jo's blog of trivial things

Leave a Reply

