Winterjasje dl 1

Op de vorige posts kreeg ik nogal wat commentaar van mensen die zich afvroegen wanneer ik tot al dat naaien, breien en haken kwam. Nou, mijn leven is nogal eenzijdig op dit moment: er is een grote deadline voor het werk en door de zwangerschap ben ik wat sneller moe. Dat resulteert er in dat ik álle sociale afspraken afzeg. En sporten doe ik ook al een tijd niet meer (schaam). Dus werk ik en als het werken dan echt wel gedaan is (niet dat het af is, maar dat ik echt moet stoppen wegens tureluurs) dan is er ‘s avonds tijd voor andere dingen. Naaien kan ik alleen als ik niet te moe of te chagerijnig ben, anders stik ik pijpen dicht, naai ik scheef en knip ik verkeerd. Dus erg snel gaat dit niet, maar hier is toch een eerste blik op HET WINTERJASJE in wording:

Dit is de voering en de tussenlaag van fiberfill is ook al zo goed als af. Ik heb al paspelband klaarliggen en misschien dat ik vanavond wel de buitenstof kan knippen…. Maar als m’n hoofd daar niet naar staat, dan heb ik nog een projectje liggen:

Iets om te breien. Dat is nog minder ontspannend dan haken (want uithalen is bij haken zo heerlijk makkelijk, dus je kan nog eens een fout maken) maar ik wist niets te haken. Iemand nog verzoeknummers? Dit wordt in ieder geval een sjaal, voor niemand in het bijzonder. “Echte” blogs doen af en toe een give-away……. Maar daar moet ik nog eens over denken. Zo gênant als niemand je give-away wil hebben…😉

7 thoughts on “Winterjasje dl 1

  1. Monique

    Wat een leuk jasje wordt dat! Vind alleen de voering al leuk!
    Herkenbaar verhaal trouwens, dat je niet moet gaan naaien als je moe en/of chagrijnig bent. Ik heb die fout een paar keer gemaakt en dat leidde tot weinig goeds (en veel krachttermen).

    Reply
  2. Monique

    Oh ja, voor haakinspiratie: ken je Pinterest al? ( http://pinterest.com/ ) Geweldig leuke site met allemaal plaatjes om inspiratie op te doen, Veel handwerk en andere DIY, maar ook andere dingen.
    Pas op, ernstig verslavend!

    Reply
  3. JoChapeau

    Ik vind het modelletje van het jasje nu al zo mooi … en het is nog niet af ! Ik ben benieuwd hoe het er dan finaal zal uitzien hoor ! Hopelijk kan de resterende tijd voor naaien, breien, haken toch een beetje ontspannend werken.

    Reply
  4. anneke

    Heel schattig nu al; om te zien, een kabouterjasje. Waar ik de stof ken, gaat dat ook inderdaad helemaal goed komen. Ik zie ook schattig band hangen, rood met witte stipjes…..
    Zo fijn dat ik niet van het blog afhankelijk ben en tussendoor de voortgang kan zien. @

    Reply
  5. Pingback: Breien – hoe ik opzet | Jo's blog of trivial things

  6. Pingback: Winterjasje dl 2 | Jo's blog of trivial things

Leave a Reply

