Baby blanket

(Nederlands onderaan)

So here is the disclosure of the sneak preview knitting project I showed you earlier! I did not want to share that I was pregnant at the time, so I didn’t reveil that it would become a baby blanket. It is a chevron knitting pattern that I found here. And here is another one in progress.

I wanted the colours to match my fox fabric that I also want to use for some new-baby stuff. But now… even though I love the blanket and think it’s really pretty… I actually think the colours might be too much ‘autumn’ for this upcoming spring baby…….. To be continued (or not)

(Dutch:) Hierbij dan de onthulling van het project dat ik eerder als sneak preview toonde. Ik wilde toen nog niet vertellen dat ik zwanger was, dus heb ik ook niet verteld dat het een baby dekentje zou worden. Het is een breipatroon dat in het Engels ‘chevron’ wordt genoemd, maar ik weet eigenlijk niet of en hoe dat vertaald wordt in het Nederlands. Ik vond het hier en zag hier ook een dekentje in wording van een andere zwangere. De kleuren koos ik bij mijn vossenstofje, waarvan ik óók iets voor de nieuwe baby wil maken. Maar nu…. nu twijfel ik opeens. Ondanks dat ik helemaal weg ben van het dekentje, het is écht mooi en zacht, vind ik de kleuren opeens een beetje … herfstig… voor deze lente-baby… Potverdorie! Wordt vervolgd… (of niet, het dekentje mag niet verkocht worden van De Man).

7 thoughts on “Baby blanket

  1. Anne

    Prachtig zeg!! Enneh… het wordt toch vanzelf weer herfst? Maak je er gewoon nog een dekentje bij voor de lente. Tijd zat, toch?😉

    Reply
  2. Monique

    Ik vind de kleuren erg mooi. Kan ook prima in de lente, vind ik. (in ieder geval voor een jongetje, voor een meisje is het dan misschien wel weer wat te herfstig😉 )

    Reply
  3. marloes

    is gewoon een enig deken voor jongetjes en meisjes als je kindje erin zal het schattig zijn,volgens mij komt het doordat we nu inde herfst /winter zijn aangeland.trouwens best koud al.marloes

    Reply
  4. anneke

    Herfstig, HELEMAAL NIET ! Het is écht een schattig dekentje geworden. De Man heeft gelijk. Je haalt het niet in je hoofd het ook maar te verkopen of (nog erger) weg te geven.,……
    Maar wat ga je doen met de vossenstof, dát ben ik even kwijt. @

    Reply
  5. Gera de Heus

    Ik sta paf…………waar haal jij in hemelsnaam de tijd vandaan om deze mooie dingen te maken.
    Echt een schitterend kleed, afgelopen vrijdag hebben je moeder en ik ook een mooi kleed gezien van gebreide vierkantjes maar die haalt het niet bij deze.
    groet
    gera

    Reply
  6. Pingback: 2011 – wat een jaar! | Jo's blog of trivial things

  7. Pingback: Sik | MooiVanMo

Leave a Reply

