Babybroek met boordstof

Lene had dringend nog wat extra kleding nodig en vooral broeken. Ik wilde een lekker dik broekje want ze spendeert tegenwoordig uren op de vloer – naast (!) het speelkleed. Waarover later meer. Dit is het geworden:

Ik maakte een tricot broekje gevoerd met nicky velours. Superzacht en heel lekker warm. De boord maakte ik voor het eerst met boordstof, die naar mijn inschatting niet van geweldige kwaliteit was (de rek gaat er dan te makkelijk uit) dus heb ik er een breed elastiek in gedaan. De tricot is ‘party’ van Holland Art (ik kan die stoffenlijn online eigenlijk nergens terugvinden, vreemd…). Het is dan ook een heel feestelijk broekje geworden. En op de groei: de pijpen kunnen nog teruggeslagen worden en het kruis zit een beetje lager (doordat ik vergat de stof aan de bovenkant wat in te korten vanwege de boordstof…) dus ze kan er nog even mee doen.🙂

Ik heb wat geworsteld met hoe ik de band het beste vast kon zetten aan de twee lagen van het broekje en ik denk dat ik uiteindelijk de verkeerde methode koos, maar aan de buitenkant zie je dat niet:

Lene is een kleine clown in haar broekje, het staat haar heel schattig. Maar daarvan even geen foto’s, want ze heeft het ook al twee keer ondergepoept…. Grrr….

3 thoughts on “Babybroek met boordstof

  1. marloes

    schattig stofje zeg, ik denk dat je het wel goed gedaan hebt maar omdat het rekt mag je de band eventueel meer uitgerekt aanzzetten dan wordt het strakker maar je hebt het zo toch ook prima opgelost leuk hoor je zo bezig te zien ,en leuk dat jeook op mijn blog reageert bedankt marloes

    Reply
  2. Pingback: Post voor Liewe | Jo's blog of trivial things

  3. Pingback: Nog een warme broek | Jo's blog of trivial things

Leave a Reply

