Een beetje konijn hecht aan veiligheid

Nu we verantwoorde ouders moeten zijn, herinnert manlief me er regelmatig aan dat ik niet meer door rood mag fietsen, niet (al te veel) mag schelden op weggebruikers en nog van die dingen die ik – u kent me, ik ben de rust zelve of u kent me niet, maar dan moet u dat maar even van me aannemen – natuurlijk van nature al nooit doe. Verder vervoeren wij de dochter op de meest veilige manier: in de maxi-cosi op onze geliefde drie-wielige bakfiets.

Maar ándere, ook heel belangrijke, nieuwe gezinsleden bleken blootgesteld aan voortdurend gevaar. En zo kon het gebeuren dat we tijdens een middagje winkelen in Amersfoort opeens dikke stress hadden: WAAR WAS KONIJN?! Uit de wagen gezwierd door Lene, in koelen bloede. Die daar natuurlijk bijna meteen spijt van kreeg en al zat te pruilen.

Konijn is terecht, vreest niet. Maar je moet er niet aan denken dat Lene Konijn onder de wielen van een passerende stadsbus of zo had gemikt, wel? Daar hebben we nu dus iets op verzonnen:

Ik heb een tuigje voor Konijn gemaakt uit van die sleutelkoorden die je te pas en te onpas krijgt en die niemand eigenlijk ooit draagt.

En nu gaat Konijn dus óók in de gordels als hij naar buiten gaat. Want de liefde van vrouwen is wispelturig en die van mijn dochter zeker. En we willen niet dat Konijn de hele herfst in plassen op straat moet doorbrengen. En voor de zekerheid heb ik ook maar een tuigje gemaakt voor een beer. Kan er nog eens iemand anders mee op reis dan Konijn.

Zo, dat u niet denkt dat ik geen belangrijke dingen doe in mijn leven.

3 thoughts on “Een beetje konijn hecht aan veiligheid

  1. anneke

    Geweldig een tuig voor Konijn. Monique heeft gelijk. Patent aanvragen, ook voor al die andere slimme dingen zoals de compressenhoes, het mini luiertasje, het kinderstoelkoord, het maxicosi-zonnescherm enz enz.
    Ik denk dat je binnenloopt………………. @

    Reply
  2. Anne

    Het is net of hij een reddingsvestje aan heeft. Technisch gezien is dat natuurlijk ook zo, haha! Lene kijkt een beetje alsof ze het wat overdreven vindt, overigens.🙂 Goed dat jij je met deze belangrijke zaken bezig bent!

    Reply

Leave a Reply

