Wikkeldeken

Kraamcadeautjes voor vrienden die dit blog niet kennen, dat is leuk. Kan ik tenminste meteen showen wat ik heb gemaakt. Ik maakte nog eens een wikkeldeken naar deze handleiding, zoals ik ook voor Tycho maakte. De handleiding geeft geen patroon [edit: klik hier voor mijn patroon, met handleiding], dat tekende ik zelf en nu paste ik het nog wat aan op aanwijzing van de evaluatie door Tycho. De voetenflap is langer bijvoorbeeld. Dit is de uitgevouwen versie:

De lengte is iets meer dan 90cm, de breedte 85cm. De zachte kanten van de klittenband zitten aan de binnenkant, dus in uitgevouwen versie kan je de baby er even op laten spelen/liggen.

En zo kan de baby er in. De applicatie zette ik er in eerste instantie verkeerd om op: met de slechte kant naar buiten. Grrr… Maar ik heb het gelukkig kunnen herstellen zonder nieuwe stof te moeten knippen. De roze fleece met paddestoelen kocht ik op het stoffenspektakel in Antwerpen – waar ik mijn verjaardagsbudget eens even ten goede heb gebruikt. De hartjesstof kocht ik bij de goedkope stoffenwinkel waar ze grote partijen opkopen, het is van Holland Art en heet ‘Big Heart’. Die stoffenlijn is echt heel leuk, de sterrenstof voor Tycho en Bart is er ook van en de stippenstof voor het jurkje van Isolde. Daar ging ik eigenlijk voor, maar die was helaas uitverkocht. Voor de uiteinden van het elastiek in het hoofdeinde knipte ik paddestoelen uit die ik tegen elkaar aanzette met het elastiek er tussen. Wel schattig geworden:

En nu maar hopen dat Maite’s moeder een beetje van roze houdt…😉

8 thoughts on “Wikkeldeken

  1. Anne

    Wat mooi! En mooi, die paddestoeltjes aan de touwtjes. Maite zal er zeker blij mee zijn!

    Reply
  2. Pingback: Welkom kleine IJsbeer | Jo's blog of trivial things

  3. Pingback: Patroon voor een baby wikkeldeken en tutorial | Jo's blog of trivial things

    1. Jo Post author

      Dag Isabelle, Beter dan in de uitleg staat kan ik het niet uitleggen… het is feitelijk een extra lijntje stikken en dan twee ‘knoopsgatjes’ knippen. Succes!

      Reply
  4. Cindy

    Goedendag,
    Wat een leuke wikkeldeken ( roze met paddestoelen)
    Waar kan ik het goede patroon voor deze wikkeldeken vinden ?

    Mvg, Cindy

    Reply

Leave a Reply

