Baby poncho

(english below)

Via een ‘collega-blogster‘ vond ik een haakpatroon voor een baby-poncho. Echt supersimpel en erg schattig. Bovendien erg praktisch: lekker makkelijk over Lene’s hoofd gegooid en heerlijk voor de frisse-maar-niet-koude dagen. Aan de slag dus!

In een weekend was het af. Wel een verwen-weekend bij mijn ouders aan zee, dat wel. Kan ik iedereen aanraden. Bij zijn eigen ouders hè, die van mij zijn al heel druk met hun eigen (klein)kinderen😉

For Lene I made a crochet baby-poncho. For anyone interested: the pattern is in English, or better: it is a symbol pattern, so nice how crochet symbols cross all borders🙂 The poncho was finished in just a weekend – a weekend well-spent at the Dutch coast, where suddenly the summer returned. Or rather: the summer showed up. Returning would suggest we actually had a summer. Lene liked the poncho.

– – – –

PS: great minds think alike: op deze blog óók een pompoensoeprecept! Met mooie, professionele foto’s. Daarvoor komt u bij mij toch soms van een koude kermis thuis… Overigens is dat bijna geen pompoensoep meer, zoveel groente als er in gaat. Maar ik ga het toch eens proberen.

11 thoughts on “Baby poncho

  1. Anne

    Ohwwww, wat lacht ze mooi, die kleine boef. Duidelijk tevreden met haar prachtige (!) poncho! Well done!

    Reply
  2. anneke

    Dat zal Monique erg leuk vinden die verwijzing, misschien leest ze dit wel.
    De kleuren zijn in het echt mooier dan op de foto, het lijkt nu grijzer allemaal en dat is het zeker niet. Erg leuk geworden. Gelukkig heb je gemeld dat niet iedereen bij ons een verwenweekend kan genieten…… ppppfffffff. @

    Reply
  3. Monique

    Wow, jij bent snel! Ik ben nog niet heel veel opgeschoten met die van mij en jij hebt al een complete poncho af!!! *raapt kin op van de grond*

    Reply
    1. Jo Post author

      Ah ja, maar dát telt niet: jij doet een grote poncho, ik deed er één voor een baby!🙂

      Reply
  4. Pingback: The overly ambitious poncho project | Jo's blog of trivial things

  5. helga

    Hoi,
    Na wat google kwam ik je poncho tegen.
    Hij is echt helemaal geweldig!
    Ik heb al katoen in huis maar mijn vraag is voor ik begin?
    Jij heb hem gemaakt voor je dochtertje dit maatje wil ik ook maken voor onze klein die op komst is.
    Maar ben jij ook begonnen met 72 lossen of heb je heb iets kleiner gemaakt?
    Omdat de bloglink die je heb staan draagt een veel ouder meisje de poncho en daar hebben ze het over 72 lossen.
    Ik hoor heel graag van je.
    Met vriendelijke groet Helga

    Reply
    1. Jo Post author

      Bedankt voor je reactie!  Ik heb hem gemaakt met 72 lossen inderdaad. Mijn dochter is een stevige baby (altijd iets boven de lengte en gewicht curves) en hij paste goed. Ze draagt hem nu nog (13 maanden, maat 80). Als het te koud was deed ik haar eerst een sjaaltje om haar nek, daar zat hij wat wijder. Je zou ook 1 maat kleiner kunnen maken natuurlijk, maar je gaat de lente en de zomer tegemoet, dus heel nauw aansluitend hoeft het niet per sé en misschien is 72 steken dan wel aardig om hem iets op de groei te hebben. Succes!!

      Reply
  6. Corine van Scherpenzeel

    Hallo Jo,
    Ik wil heel graag de poncho haken. Ik heb het patroon inmiddels gevonden maar kan het niet goed vertalen. Ik wil graag de poncho in maat 80 haken met dezelfde soort kleuren als jij hebt gehaakt.
    Ben jij in de mogelijkheid om het patroon in het nederlands naar mij te mailen ?
    Alvast bedankt, met vriendelijke groet, Corine van Scherpenzeel
    cvanscherpenzeel@upcmail.nl

    Reply
    1. Jo Post author

      Hallo Corine,
      Ik heb het patroon nooit vertaald, maar haak nu aan een poncho. Als je nog even geduld hebt dan meld ik me op het blog met een Nederlandse handleiding!
      Groetjes.
      Jo

      Reply
  7. Pingback: Haak eens een poncho | Made by Jo

Leave a Reply

