En de cadeautjes

De mand voor Bart is overhandigd aan zijn moeder. En enthousiast ontvangen, gelukkig! Omdat hij pas op dag 8 werd overhandigd, mocht hij meteen helemaal uitgepakt worden. In de mand zaten, naast Sam het Schaap ook nog de volgende zelfgemaakte cadeautjes (en een paar gekochte):

  • Een setje mapjes van tafelzeil t.b.v.: schone en vieze kleertjes voor in de luiertas, borstcompressen en het muskietennet van de wandelwagen (dat ze gezien het seizoen wel niet nodig zal hebben, maar dan is het er maar voor een volgend kindje) en ook een luiermapje ter vervanging van de luiertas op korte tripjes.
  • Een badcape met geappliceerde sterren van dikke wafelbadstof. De echte naaiblogs hebben altijd van die hebben adressen waar ze hun stof kopen, ik kocht deze gewoon bij de lokale winkel waar ze bulken opkopen en verkopen. Als iets daar op is krijgen ze het helaas dus ook niet meer binnen.

  • Een afdekhoes voor de maxi-cosi, ter bescherming van wind, zon en ten behoeve van rust als Bartje wil slapen. Ik heb hem zelf ontworpen omdat mijn kleine totaal niet tegen zon in haar gezicht kan en gebruik hem enorm veel, vooral wanneer de maxi-cosi in de bakfiets staat (die mijn zus overigens niet heeft op veto van haar lief).

Hij kan aan twee kanten gebruikt worden:

  • Een dekentje voor in de maxi-cosi met voetenflap. Niet te dik, want in die dingen zitten baby’s al zo ingepakt. Dus één laag fleece en één laag katoen.

En een zakje er bij om te zorgen dat het tussendoor schoon blijft. 

  • En een slinger met konijntjes voor aan de wandelwagen. Goed gelukt, al zeg ik het zelf. Met die wortel, die ik ooit eens nodig had… Dat u niet denkt dat ik niet op tijd begonnen was, hè? Ik was alleen maar te laat klaar…


4 thoughts on “En de cadeautjes

  1. anneke

    Geweldig dat maxi cosy-ding, die vissen zijn die van plakvelours of zo? Echt mooi mop.
    En dan dat dekentje met voetenzak, mooi geworden én een zakje erbij. Geweldig.

    Reply
    1. Jo Post author

      Dat zijn dolfijnen!! Geen vissen! Nee, die zijn van vilt, dat ik eerst heb gelijmd met textiellijm en dan met de hand (ik! met de hand!) heb vastgenaaid met hele kleine steekjes. Ze schijnen toch gewassen te kunnen worden, maar ach, wanneer wil je zo’n ding nou wassen… Ze hebben soms hele schattige viltdingen voor geen geld bij de Pippoos.

      Reply
      1. anneke

        had gezien dat het dolfijnen waren en die even per ongeluk onder de vissen gesorteerd. Heel dom natuurlijk, het zijn zoogdieren inderdaad….. @

Leave a Reply

