Kruikenzakken

Voor mijn toekomstige neefje maakte ik al een broekje en een paar cadeautjes – waar ik nog niet mee kan pronken, maar dat komt binnenkort. Maar ik maakte ook al nuttige dingen: kruikenzakken. Ik weet niet hoe dat in Vlaanderen is, maar in Nederland gebruiken ze voor baby’s nog van die metalen ronde kruiken omdat die ‘uit één stuk zijn’. Ja ja… u wist dat niet, maar die rubberen waterzakken waar u en ik (ik zeker!) de hele winter mee naar bed gaan, die blijken dus levensgevaarlijk vanwege De Naad. Enfin, je doet dat, als moeder. Je gaat zelf met de verondersteld gevaarlijke kruik naar bed en voor je kindje koop je braaf van die metalen kruiken. Die dus loeiheet worden en daarom moeten er kruikzakken zijn.

Ik heb er twee gemaakt en die zijn contrasterend. Met ook contrasterende onderkant, want als dat neefje een beetje is zoals zijn moeder dan let hij op de details. En ik kan niet meteen aan de start een slechte indruk maken hè?!

Ik zal misschien nog eens een handleiding posten. Maar ik ben nog niet zo goed in handleidingen. En ik weet ook niet of er vraag naar is – ik zit nog niet bepaald in de ‘incrowd’ van naaiend blogland…  :)

Leave a Reply

