Jurkje voor Isolde

Ja! Ik mag hier één van mijn verrassingen showen! Vorige week waren de ‘Franse vrienden’ hier weer eens voor een heerlijke avond bijpraten. Ze namen hun lieve dochter mee, die ik voor het laatst zag toen ze nog in een ziekenhuis-bakje lag bij te komen van haar eerste dagen op de wereld. Haar eerste verjaardag had ik gemist, dus het werd tijd voor iets moois voor Isolde. En dat werd de sweet little dress van Ben&Leila.

Ik deed nog wat aanpassingen, want de witte stof met matroesjka’s scheen door, dus ik maakte van hele dunne katoen (het is wel warm daar in het Franse) een onderjurkje dat ik aan de hals en de mouwen vastzette – vast niet op de officiële manier want ik deed zomaar wat en dit was voor het eerst…

Ik vond de stof wat te wit om de hele jurk van te maken, dus maakte ik de mouwtjes en een rand onderlangs van een rood-witte stippel, zoals de matroesjka’s zelf ook aanhebben.

En ik maakte een zakje voorop met behulp van een tutorial door Rae, om de noodzakelijke knuffel, een hand steentjes, het zakgeld, etc. in kwijt te kunnen.

Al met al was ik heel trots op het resultaat. En de jurk past ook nog! Jippie! Hij is een beetje op de groei en dat mocht ook wel, aangezien ik speciaal een grotere maat had gemaakt dan het patroon aangaf. Er was geen maat voor 1,5 jaar, dus ik maakte die van 2 jaar voor deze flinke dame van 1 jaar en 3 maanden. Ik geloof dat Isolde er wel tevreden over was, maar ze is nog een beetje te klein om echt te juichen over een nieuwe jurk die ze vlak voor bedtijd nog even over haar hoofd gegooid kreeg, haha.
Helaas geen foto met het model zelf, maar ik ga er denk ik nog één maken voor mijn eigen prinses en dan zal ik er zeker even een foto van maken!

4 thoughts on “Jurkje voor Isolde

  1. Onno

    Het jurkje is geweldig! We zullen zorgen voor een foto om het verhaal compleet te maken.

    X

    Onno

    Reply
  2. Anne

    Té leuk!!! Ik vind dat het zakje en de rode stippels het geheel helemaal afmaken. Foto komt binnenkort jullie kant op. Nog zoiets: glad vergeten een foto van Sol en Lene te maken… jammer! We hebben genoten van de kleine rooie. Superlief! (en ook van jullie hoor) x

    Reply
  3. Pingback: Wikkeldeken | Jo's blog of trivial things

  4. Pingback: A sweet little girl in the sweet little dress | Jo's blog of trivial things

Leave a Reply

