Weekmenu week 26

(I apologise to any English/US readers for not translating my weekly menu, but I’m not even sure it should be on this blog and it is a lot of hassle to translate menus. Before one knows it one’s translating weights and sizes from our pound to the US pound (why on earth are they different?!) and cups and spoons and who knows what. So you’ll just have to figure out what to eat yourselves…)

Zo, onder ons nu. U mag mij ook het kruidenvrouwtje noemen…

Zoals ik al zei: geen idee of dat weekmenu een winner is op dit blog. Anne leest het en was zo lief even te reageren. De man in huis stelde pragmatisch voor om dan maar gewoon een mail naar Anne te sturen, met onze agenda en wat we gaan eten. ‘t zou kunnen dat ik daartoe alsnog over ga…😉

Deze week heb ik een uitdaging. Ik zag op allemaal blogs dingen voorbij komen met verse erwtjes, die ik in Nederland nog nooit zomaar zag liggen, maar die ze in Kopenhagen gewoon langs de weg verkochten – en dan aten ze dat rauw! Het moet gezegd: dat is dus echt lekker. Ik heb dus gekozen voor een pasta met erwtjes-pesto. Nu nog kijken of ik die erwten ergens vers kan krijgen, want uit pot of blik, dat is dus echt totáál anders (en een beetje vies)… Op de markt waren ze al nergens te bekennen! (Weet iemand een erwtjesteler-met-kraam-aan-huis?)

Zaterdag: Brood met lekkers
Zondag: Indisch bij A&N!! (Jippie)
Maandag: Couscoussalade met munt en peterselie (uit de tuin dus!), rode ui, komkommer, tomaten, feta, etc. Met een lekker worstje.
Dinsdag: Pittige wortelsoep met brood
Woensdag:  Pasta met erwtjes-pesto
Donderdag: Parmigiana di melanzane – aubergines met veel kaas dus. Want als het met veel kaas is, dan mag het van de Man.
Vrijdag: Op pad!

6 thoughts on “Weekmenu week 26

  1. Anne

    Kruidenvrouwtje! Rofl! Waarom niet meteen Klazien?😉 Wat dacht je van erwtjes uit de vriezer?

    Reply
    1. Jo Post author

      Nee, láng zo lekker niet. En ook een beetje raar, aangezien dit hét erwtjesseizoen is en ze in NL echt volop geteeld worden. Om in potjes en vriezers te stoppen, blijkbaar… Ecologische voetstap-technisch niet verantwoord!

      Reply
  2. anneke

    Naturlijk zijn er op onze eigen markt gewoon erwtjes te koop. Natuurlijk. Maar wel maar heel erg kort. Dat is nu eenmaal het doperwtjesseizoen…… Zodra die dingen te groot gaan worden zijn ze niet meer te eten en aangezien Nederlanders niet écht verse doperwteneters zijn ( te veel gedoe dat gepel. Hoor jij ooit wel eens iemand die verse tuinbonen kookt (niet je ouders dan, gisteren nog…. ZALIG)), wordt er niet een tweede lichting geplant en geoogst. Dat is wat ze in Denemarken waarschijnlijk wel doen.
    Ik ga van de week eens even kijken op de markt. Heb ze ook nodig voor een heerlijke franse groentensoep……

    Reply
  3. Gera de Heus

    Hallo Marjolein,

    Op het moment bevind ik mij in een culinaire “dip”, ik kan daarom je recepten goed gebruiken.
    Ook ik ben van de verse kruiden, een hele tafel vol…………heb je moeder al getipt over het kruid Verveine (te verkrijgen bij de betere tuincentra).

    groet

    Gera

    Reply

Leave a Reply

