Weekmenu wk 23

Op één van mijn favoriete blogs, dat van Mme Zsazsa, zag ik dat zij haar weekmenu’s post. Mme Zsazsa doet allemaal van die dingen die ik ook wel zou willen doen – zoals het onderhouden van haar eigen moestuin, het ontwerpen van een jurkje en het maken van 10 potten jam op één achternamiddag – maar waar ik de tijd of energie niet voor vind. Maar dat weekmenu, daar bewijst ze de mensheid wel een dienst mee, vind ik. Niets ergerlijkers dan te moeten verzinnen wat je gaat eten als je al in de supermarkt staat en je gedachten alleen maar gaan naar snel, makkelijk en duur. Ook manlief en ik proberen vaak vooraf een weekmenu te maken en in één keer boodschappen te doen voor heel de week. Meestal werkt dat redelijk goed, maar ik vul niet elke dag vooraf in. Soms lopen de plannen opeens anders of hebben we heel veel zin in afhaal-eten, of gewoon helemaal geen zin in wat we bedacht hadden… Dan is het wel zo prettig om de inhoud van de koelkast niet meteen in de vuilbak te moeten kiepen.

Dat weekmenu dus. Ik dacht: waarom dat niet ook eens hier gepost, om ook mijn lezers een beetje te helpen met inspiratie?!? Hierbij: het weekmenu voor week 23!

Zaterdag: Toscaanse tomaten-broodsoep uit de Delicious-agenda die ik van L. kreeg.
Zondag: Kikkererwtensalade met gegrild lamsvlees en nieuwe aardappeltjes. De salade komt uit ‘De smaak van mijn herinnering‘ van Tessa Kiros.
Maandag: Het recept voor de vegetarische quesadilla’s probeer ik maandag eens. Manlief is er dan niet – als het niets is heb ik mezelf er alleen maar mee. Ik ben normaal niet zo van de bonen, maar het schijnt dat ik me daarin een culinair analfabeet toon, dus vooruit maar…
Dinsdag: Auberginesalade uit Jordanië, humus, olijven en turks brood
Woensdag: Zelfgemaakte pizza met Garnalen, mozarella en kerstomaten – dat moet je dan natuurlijk eigenlijk met zelfgemaakte pesto eten, maar dat zal voor een volgende keer zijn…
Donderdag: Soep uit de vriezer met brood. Favoriet van de maand: posteleinsoep. Super makkelijk!! Uit de Wannée; een boek dat eigenlijk iedereen zou moeten hebben. Om op te zoeken hoe lang boontjes ook alweer moeten koken, als je moeder in gesprek of onbereikbaar is, bijvoorbeeld… Posteleinsoep serveren we met rivierkreeftjes, een geniale vinding van Manlief.
Vrijdag: Dat is dus die dag die we later wel zullen invullen!

Nieuwe tips voor recepten altijd welkom!!

5 thoughts on “Weekmenu wk 23

    1. Jo Post author

      Ha ha, niks niet afgeweken van het schema…! Die ‘makkelijke’ quesadillas moeten met ‘slow food’-bonen. Heb ik dat…. Heeft de hele zaterdag staan weken en pruttelen. Het resultaat oogt meukerig, en ruikt héél erg naar bonen. Niet verwonderlijk, natuurlijk, maar ik heb er een hard hoofd in. Hoe dan ook: morgen proberen…

      Reply
      1. Anne

        Whahahaha! Jo en slow food? Klinkt per definitie fout! Eet smakelijk.😉

  1. Anne

    PS: niet te zuinig met de kaneel (1 tl? Gewoon lekker strooien, haha) en de kruiden hoor.🙂

    Reply

Leave a Reply

