Baby dekentje gehaakt

Een mens kan nooit teveel baby-dekentjes hebben – en bovendien is het zo leuk om ze zelf te haken. Daarom maakte ik van restjes en uiteindelijk ook van nieuwe wol (de restjes waren te weinig) een dekentje, beginnend met het ouderwetse patroon van een grootmoeders vierkant (een granny’s square). Ik hou niet van lapjes aan elkaar haken en nu maakte ik één hele grote:

Op het rechthoekig maken van een vierkant heb ik even moeten puzzelen, maar met wat hulp van mijn moeder (immers een grootmoeder in spé, dus een expert) is het gelukt. Hier is de werkwijze: Dekentje mega granny square.

Ik zou het leuk vinden de resultaten te bewonderen, als iemand het dekentje namaakt! Laten jullie een berichtje achter als het af is?

6 thoughts on “Baby dekentje gehaakt

  1. Pingback: 2011 – wat een jaar! | Jo's blog of trivial things

    1. Jo Post author

      Hallo Hilde, als ik het probeer doet de link het nog wel. Ik kan alleen nu jouw e-mailadres niet vinden, als je volger wordt denk ik wel. Dan mail ik het je even!

      Reply
  2. Jo

    Hallo Jo, ik heb je dekentje nagemaakt, leuk patroon! Ik stuur je graag 2 foto’s, waar kan ik ze naar toe sturen?

    Reply

Leave a Reply

