Pauwenbroek

Sinds zij een tas maakte met pauwenveren-stof was ik een beetje verliefd op de ‘peacock feathers‘ van Monaluna. Alweer een dure designstof zeg, het moet niet gekker worden. Maar voor een Belangrijk en Feestelijk Ding kreeg ik onlangs héél veel cadeaubonnen van een mooie online stoffenwinkel – en dus een vrijbrief om die stoffen te kopen!  Ik besloot er in ieder geval een broek voor Lene van te maken. Ik werk nog steeds een beetje volgens haar methode, maar de maten en verhoudingen neem ik over van een broek die op dat moment goed past. En verder pas ik van alles aan. Van boordstof ben ik een groot fan. Dat wil zeggen, niet als ik aan het naaien ben – vloeken, jong, vloeken… Maar met aan en uit trekken wel ideaal. Dit keer deed ik ook elastiek in de pijpen, zodat die boven de schoenen blijven: wel zo handig bij een dreumes die druk aan het oefenen is met staan-met-losse-handen en lopen. Eens we dat op de foto krijgen leest u daar meer over…

Ik voerde de broek met tricot, hij is dus al meer geschikt voor lenteweer. Ik deed mijn uiterste best om de print mooi gelijk te laten lopen, maar dat leverde nog wel wat stress op. Op de stof leek die print alleen maar schuin te willen lopen. Toevallig zag ik vanmiddag in een oud boek van oma allemaal ingewikkelde tips om ‘de stof weer recht te krijgen’, maar toen zat de broek al in elkaar. Uiteindelijk is het gelukkig redelijk gelukt. Ook de boordstof zit (aan de buitenkant ;) ) netjes vast:

Laat Lene nou vandaag thuis komen met een bovengemiddeld gore broek en afgeschaafde schoenneuzen…. Ah, lekker weer = buiten rondkruipen: dat is nieuw in het repertoire!! En ook: ARGH, BUITEN op de stenen kruipen? Mijn pauwenveren? Neeeee…  even niet voor naar de crèche, deze broek. Tot het kind fatsoenlijk rondstapt buiten. Tss…

4 thoughts on “Pauwenbroek

  1. jana

    Leuk om te zien dat de bonnen gebruikt worden! En het is echt een heel schattig broekje geworden!

    Reply
  2. Anne

    Hij is enig!! Moest hard lachen om het vies thuiskomen van de crèche… Dat was ik ook even vergeten toen ik een prachtig (en eigenlijk te duur) zomerjasje voor Sol kocht. In zachtblauw! Dom… Op naar H&M dus: jij voor een goedkope ‘kruip-, sta- en val-broek’ en ik voor een goedkoop zomerjasje die mét de ‘leuk in de aarde graven’-vlekken op hoge temperatuur in de was kan. :)

    Reply
  3. Pingback: Spijkerbroek | Jo's blog of trivial things

Leave a Reply

